Új csuklósbuszok állnak forgalomba Székesfehérvár utcáin

Tíz, majd hamarosan további öt új csuklós autóbusz áll forgalomba Székesfehérváron, a Mercedes-Benz Conecto G típusú járműveket a Volánbusz átadta az önkormányzatnak.

Homolya Róbert a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az átadóünnepségen azt hangsúlyozta, hogy modern és hatékony tömegközlekedés nélkül nem lehet versenyképes az ország és a települések, illetve nem lesznek élhetők, fenntarthatók és zöldek a városok. Ennek érdekében cserélik le a székesfehérvári helyi közlekedésben szolgálatot teljesítő buszok harmadát, valamint teszik vonzóbbá és versenyképesebbé a szolgáltatást. Mint mondta, a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal megújulása óta, az elmúlt öt évben csaknem megduplázódott az utasok száma, ám ezt szeretnék tovább növelni, ezért is jelentettek be menetrendi változásokat szeptember 28-tól, köztük a gyorsvonati pótjegy kivezetését és az InterCity pótjegy 300 forintra csökkentését a Székesfehérvárt érintő vonatokon. 
 
busz2
 
Cser-Palkovics András polgármester bejelentette, azt fogja javasolni a pénteki közgyűlésnek, hogy éljenek a Volánbusz ajánlatával és további nyolc buszt hívjanak le, ezzel a jövőben 23 vadonatúj csuklós autóbusz szolgálná a fehérvári közösségi közlekedést. Kiemelte: amennyiben valósággá válik a huszonhárom új autóbusz forgalomba állítása, akkor a fehérvári közösségi közlekedésben használt csuklós autóbuszok átlagéletkora négy év alá fog csökkenni. Jelezte, hogy az önkormányzat a járműpark korszerűsítéséhez anyagilag is hozzájárul: a mostani tizenöt és a jövőbeni nyolc autóbusz forgalomba helyezése éves szinten mintegy 120 millió forint többlettámogatást jelent az önkormányzattól a Volánbusz részére. A városvezető megemlítette, hogy jövőre szeretnék a szóló buszok arányát növelni a városban, ehhez terveik szerint elektromos vagy gázüzemű járműveket szereznek be. Székesfehérváron 44 vonalon évente összesen mintegy 410 ezer járatot indít a Volánbusz a helyi közösségi közlekedésben. Az ötvenhét helyi járatos jármű átlagéletkora jelenleg 16,3 év, a tizenöt új autóbusznak köszönhetően ez 11 évre csökken.

MTI/T.D.